Sayfalar

18 Aralık 2012 Salı

Pırasa


Pırasanın Faydaları: Vücuda kuvvet verir. Kan yapar. Sindirim sistemi için çok yararlıdır. Sindirimi kolaylaştırır. Sinirleri kuvvetlendirir. Böbrekleri, bağırsakları ve mideyi çalıştırır ve güçlendirir. Böbrek kumlarını ve taşlarını dökmeye yardımcı olur. Vücudu ve kanı temizler. Astım, romatizma, egzama ve damar sertliğine karşı faydalıdır. İdrar söktürücüdür. Bağırsakları yumuşatır ve Kabızlığı giderir. Basur şikâyetlerine karşı oldukça faydalıdır. Anne sütünü arttırır. Kansere karşı koruyucudur. Güçlü bir balgam söktürücüdür:

Bir tek ölüme çaresi olmayan :) , yaz kış bulunan , ama çoğumuzun sevemediği  güzel sebze pırasa ..
Bu güzel etkinliği geçen sene bir öğretmen arkadaşım paylaşmıştı , o zaman yaptıramamıştım . Size de olur mu bilmem ama , görürsünüz , bir yere kazırsınız , bunu mutlaka yaptıracağım diye , benim için bu etkinlik onlardan biriydi :) 
Yanılmamışım çok da faydalı oldu. Koli ve saçak ayrıntısı çok güzel . Daha koliyle uğraşmaya başlayınca ' aa toprağı mı olacak '' demeye başladılar ... Teşekkürler Gülçin Öğretmenim  :)

  Önce gerçek pırasalar ile haşır neşir olduk . Fazlaca hatta ! Hiç görmemişler sanırım , ilk tepkileri 'Gerçek mi öğretmenim bu ? '' oldu .Koklayın bakalım demiştim , görüldüğü üzere .. :)

 Uyanııınn ! Sol 2 hala uykuda :)


 Pırasa yemeği yerken de bu kadar mutlu olurlar inş. :)

 Ben bilemedim gözlerine sürebileceklerini , uyarmamıştım . Birkaç dk. sonra sınıfın yarısı bu haldeydi :) Elinizi gözünüze değdirmeyin dedikçe de birileri dokunmaya başladı . '' Gözüm acıyooor , gözüm yanıyoor ...'' :) 
 Kesiyoruz , doluyoruz , saçaklarımızı ekliyoruz .. Her birini koliye yerleştiriyoruz..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder