Sayfalar

17 Aralık 2012 Pazartesi

Duyguların İfadesi Drama

Bu çalışma ile çocuklar sevgilerini , öfkelerini, pişmanlık ve şaşkınlıklarını kendilerine özgü sözcük, mimik ve beden diliyle ifade ettiler. Duygusal dinginlik, rahatlama, duygu boşalımı yaşadılar. Utanma çekinme gibi ön yargılardan sıyrıldılar.

Öğretmen öğrencilere müzik açar ve müzik eşliğinde dans etmelerini ister. Müziği kapattığında herkesin karşısına çıkan kişiye onu ne kadar çok sevdiğini söylemesini ister. Ben genel de ''Vivaldi 'nin Andante '' kullanıyorum bu tarz etkinliklerde,bakmak isterseniz bir tık :) Öğrenciler eşlerini de değiştirerek karşılarındaki arkadaşlarını 'seni çok seviyorum ' derler. Görmeye değer bir durum .. 


Müzik başlatılır , öğrenciler müzik durduğunda birbirlerini kızıp , öfkelenirler .. Çünkü birileri onları üzmüştür, kırmıştır .. Yine görülmeye değer tavırlar .. :)

                                     
Tekrar müzik başlatılır ve bu defa öğrencilerden birbirlerinden özür dilemelerini ve affetmelerini ister. Acaba sarılın diye ben mi dedim , kendileri mi sarıldılar :)) Neyse en güzel sahne de bu zaten ..
     

 Tüm çocuklardan drama sırasında neler hissettikleri hakkında düşünceleri alınır.


2 yorum:

  1. egitim bambaşka birşey çocuklar evde çok farklı sınıfta daha başkalar buda siz degerli egitmenler sayesin de oluyor

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler .Bilinçli velilerimiz sayesinde de bizim işimiz kolaylaşıyor .

    YanıtlaSil