Sayfalar

4 Nisan 2013 Perşembe

Abaküs Etkinlikleri

Kocaman bir abaküsümüz oldu. Sınıfcak mutluyuz :) Koca boncukları iterek , çekerek, sallayarak .. ne kadar eğlenseler de amacına uygun kullanmayı da çok çabuk öğrendiler . Çok işe yarıyor imkanı olanlar edinsinler en kötü kendileri yapsınlar . Okul önceciyiz biz nelerden neler çıkarıyoruz değil mi :)
En çok problem çözümü için kullanıyorum ben. 
Örneğin : 
Pazara gittim 3 limon ,5 elma aldım. Kaç meyvem var ?
8 portakal alıyorum ,7 de erik alsam kaç eder ? gibi..
Daha da geliştirelim :
3 elma , 5 kayısı aldın. Bunun 1 ini Ahmed yesin, 2 sini de ben yiyeyim. Şimdi kaç meyven var ? Burada da toplama yapıyoruz ancak yavaştan çıkarmayı da hissettiriyoruz :)
Sonra da soru üretip birbirlerine sorsunlar .. Bu da çok keyifli serbest zaman da sürekli birbirlerine soru soruyorlar :) 

Burada ki etkinlikte de zarları atıyorlar, gelen rakam kadar boncuk sayıp topluyorlar. İlk alıştırmalar için yapılabilir. Önce gelmemişti aklıma da resimleri yüklerken geldi . Şöyle ki zarın her bir yüzünü abaküsteki renklere uygun yapar isek , hem renk eşleştirme yapıp hem de rakamı sayarlar. 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder