Sayfalar

6 Mart 2013 Çarşamba

Sızdırmadı Bile :)

Aldım elime sordum önce kalemi batıracağım şimdi ,sizce ne olur ?
-Heyecanlandılar tabi akar öğretmenim , şimdi her yer su olacak ..gibi naralar :) 
-Nasıl sızmaz ?
Bu gibi poşetlerin kimyasal yapısından kaynaklanan bir şey. Plastiğin yapısı polimerlerden oluşuyor ve polimerler birbirine benzer küçük molekül birimlerinin zincir şeklinde birbirine eklenerek meydana getirdiği dev moleküllerdir.
Burada yaptığımız şey de sivri kalemle polimer zincirini kırmış değil sadece birbirinden ayırmış oluyoruz. 
Çocuklara: Plastik poşet yapısından dolayı kalemi sımsıkı çevreledi ve su sızıntısını önledi. Diye açıkladım :)

 Malzemeler : Kilitli poşet (minik olanlarında), ucu iyice sivriltilmiş kalemler ve su ..Bolca da havlu kağıt tabi :)



 Kalemi çektiğiniz anda akacaktır, ya lavabo da ya da çöpe doğru çıkarınız :) Bir de çıkarıp birbirlerine sıkacaklardır suyu , delip delip poşet isteyeceklerdir .. Yavaş sokup gevşetip iyice delip poşeti ama aktı benim ki diyeceklerdir.. Ona göre :)
 Hadi deney hakkında notlar diyorum. Bir öğrencim beni çiziyor,  açıklama..
- Öğretmenim bu sensin ,bu poşet , bu kalem vs. .. Bu kafan , şimdiden kel kalmışsın ..
Baka kalıyourm , aşk olsun diyorum , bunalımlara giriyorum :)
Dur , bekle diyor.
- Hadi yeşil saçların olsun ..
Teselli olamadım , senin yüzünden bir daha saçlarımı geriye yapıştırarak toplayamıcam çocuk :)

2 yorum:

  1. çok güzel faaliyet benimde kızım kreşe gidiyor bakalım bizde evde yapalım nasıl tepkiler verecek bende merak ediyorum. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  2. eminim çok keyifli olur. paylaşırsanız sevinirim tepkileri :)

    YanıtlaSil