Bu çalışma ile:
Duygularını ve isteklerini ifade etmede elin öneminin farkına varma , elini kullanabilmesinin önemini kavrama..
Duygularını ifade ederken ellerin rolünü kavrama
Günlük yaşamda elin önemini sezme
Duygularını daha kolay ve rahat ifade etme
Dilin işlevini resim yaparak fark etme..
kazanımları amaçlanmaktadır.
Öğretmen ' Eller ne işe yarar?' diye sorar Öğrenciler günlük yaşamlarına i yakın çevrelerinden birçok örnek verirler. Cevaplardan sonra 'Peki elleri olmayan bu saydıklarınızı hangi organıyla yapabilir ?' diye sorar.
Ayaklarıyla..
Diliyle ..
Ağzıyla .. gibi cevaplar verirler.
Öğretmen elin aynı zamanda bir işaret dili olduğunu sezdirmek için pantomim yapar. Örneğin parmak sallayarak kızma işareti, birine uzatarak sen işareti, kendini göstererek ben işaret,kucaklama işareti, sevme okşama hareketi , git işareti gibi .. Yön göstermek için de elimiz kullanabileceğimiz söylenir. Elle yapılabilecek işaretleri örnekler ve öğrencilerin de yapmasını ister ve arkadaşları ne söylemek istediğini çözümler.
öğretmenim ve 1dk. demek :)
Gel, gel..
Suss..
Dur..
Güle güle ..
Alkış ..
Şimdi de'' Hadi bakalım yerlerinize ancak ellerinizi kullanmadan'' der. Öğrenciler sandalyelerini ellerini kullanmadan taşımaya çalışır. Dolaplarından kalem kutularını almaya çalışır ve elleri olmadığında ne kadar zorlanacaklarını kavramaya çalışır.
Sonra ki üç gün falan ağızlarıyla aldılar kalem kutularını :)
Duygu ve gözlemlerini resmederler.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder