Öğrenciler otururlar , öğretmen ayakta gezinmeye başlar ,
sağa sola gider ve ‘ Ayaklarımız ne işe yarar ?’ diye ayaklarını göstererek
sorar. Öğrenciler ‘ Yürümeye , koşmaya , zıplamaya , okula gelmeye , topa
vurmaya ,ayakta durmaya ,tekme atmaya , oturmaya , ayakkabı giymeye , kalkmaya .. gibi cevaplar verirler.
Öğrenciler kalkarak çeşitli yürüme
alıştırmaları yaparlar. Verdikleri cevapları hareketleri ile gösterirler.
Daha sonra ‘Ayakları olmayan insan gördünüz mü hiç ?’ diye
sorulur, Öğrenciler bununla ilgili tüm anılarını paylaşırlar. En gönül acıtan kısmı neredeyse hepsinin anısında ''yanında bi kutu vardı .. Elinde de bi kutu vardı .'' demeleriydi :(
Ardından hep
birlikte ayakları olmayan bir insanın nasıl yürüyebileceğini canlandırmaya çalışırlar.
Her ne kadar keyfili de görünseler ne kadar zorlandıklarını drama bitiminde söylediler ve ''Burası düz öğretmenim , şu sandalyeye nasıl otururduk ki , hatta merdiven çıksa karşımıza ne yapardık .. '' gibi tepkiler bu konuda duyarlılıklarının göstergesi ..
‘Ayakları olmayan , ayaklarını kaybeden bir insanın yaşamı
ne kadar zormuş , onlara yardımcı olmalıyız. ‘ diyerek öğrencilerden de nasıl hissettikleri hakkında tek tek görüşlerini alınır .
Devamında öğretmen herkesten ayağa kalkmasını ister ve klasik müzik eşliğinde müziğe uygun bir şekilde
yürümeye başlamaları ve müzik kapatıldığında herkesin birbirinin
bacaklarını tutmaları istenir .
Bir daha müzik açılır ve öğrencilerden müzik durduğunda zincirleme
olarak birbirlerinin ayaklarını , bacaklarını tutmaları istenir.
Öğretmen ayakların dış yanlarını göstererek bunların ayaklarının yanakları olduğunu , müzik durduğunda ayaklarımızın yanaklarını birbirine dokunduracaklarını söyler.
Şimdi de ayakkabının burnu dudaktır , yanlar da yanak arkadaşlarının yanaklarından öplerini ister :)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder